Ingyenes kaszinó nincs letét bónusz rulett játék letöltése

  1. Skandinav Lottó Számok: Irány a farm Crazy Goose, hogy megtapasztalják vadak, scatters és ingyenes pörgetést akár 3x szorzók csatolt.
  2. Legjobb Online Casino - Ez a bónusz azonban nem mentes a hátrányától.
  3. Majestic Forest Nyerőgép Játék: Az eredeti téttel megegyező tétet kell elhelyeznie, ezért csak egy kártyát kap.

Ingyenes valódi pénzes online kaszinó játékok 2024

Ankh Of Anubis Nyerőgép Játék
Adj egy millió sarkot, amikor hazaküldik Hamupipőkét, és továbbjutnak a Final Fourba.
Shopping Spree Letöltés Ingyen
Úgy néz ki, bölcs, a teljes design szabvány, amit látunk egy átlagos Letöltés kaszinó helyén szoftver.
Ez egy nagyon jó érték, amellyel a Szolgáltatónak nem kell elrejtenie.

Legjobb élő rulett stratégia

Puttó Számok Mai Nyerőszámok Mai
Duthie lesz a több millió dolláros versenysorozat új igazgatója.
Online Nyereményjáték Ingyen
Ezen a ponton emlékeztessünk arra, hogy a nyerőgépekben nem minden szimbólumnak van azonos értéke.
Lottó Friss Nyerőszámok

Minden ami Sopron

2024. 04. 20. Saturday

Konrád, Tivadar

SOPRON
Borult

Kultúra

170 éve járnak vonatok Wiener Neustadt és Sopron között

1847 augusztusában indultak az első vonatok Bécsújhely és városunk között.

A vasútvonal megépítésére létrehozott Oedenburg–Wiener Neustädter Eisenbahn Gesellschaft, azaz Sopron–Bécsújhelyi Vasúttársaság 1845 márciusában tartotta meg alakuló közgyűlését. A Sopronban rendezett ülésen a társaság elnökévé Széchenyi Istvánt választották.

Nagymarton (Mattersburg) és Sopron között 1845 tavaszán, a Nagymarton – Savanyúkút (Sauerbrunn) közti szakaszon pedig 1845 júliusában kezdődött meg a munka. A korabeli források szerint több ezren kaptak munkalehetőséget a vasútvonal építésekor. 1846 végére három műtárgy kivételével csaknem az egész alépítmény
elkészült.

DSC_4218

Fotó: mindenamisopron / archív

 

A vonal vasútépítési szempontból legjelentősebb, máig is látványos műtárgya a nagymartoni 20 nyílású viadukt. Az impozáns létesítmény 250 m hosszú, 8,85 méter széles és 18 méter magas. Szerkezeti anyaga tégla, és terméskő.
A vasútvonal átadását azért kellett augusztusra halasztani, mert a viadukt előtt kialakított rézsű egy nagyobb eső után leszakadt, és a már elkészült pályatestet is maga alá temette. A soproniak 1847. augusztus 2-án láthattak először mozdonyt az új vasúti pályán. Az első próbamenetkor egy Weilburg mozdony három kocsival közlekedett.
A 31,8 kilométer hosszúságú vasútvonalon 1847. augusztus 20-án indult meg a vonatközlekedés.

A vasútvonal kiépítéséhez szükséges földterületeket többnyire megváltották. Sopron városa 22 hold földet bocsátott a vasúttársaság rendelkezésére. Ezzel a hozzájárulással a város hathatósan támogatta a vasút ügyét, amiből világosan
kitűnik, hogy a város lakosai és vezetősége tudatában voltak azoknak a jelentős gazdasági előnyöknek, amelyeket az új közlekedési eszköztől várni lehetett.

Bécsújhely-Sopron_kép_torta

Fotó: GYSEV

 

A 170 éves jubileum alkalmából rendezett ünnepségen Dr. Fodor Tamás, Sopron Megyei Jogú Város polgármestere, Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója, valamint Horváth Vilmos, a Soproni Kereskedelmi és Iparkamara elnöke mondott köszöntőt a soproni vasútállomáson.

(A sajtóközlemény összeállításához a Soproni Szemle 1957. XI. évfolyamában megjelent,
Perkovátz Bódog–Kubinszky Mihály: Széchenyi István és a Sopron–Bécsújhely-i vasút építése c.
írását használtuk fel)

MIT SZÓLSZ HOZZÁ?

Ön szokott heti rendszerességgel futni?

Szavazás állása

Várjon ... Várjon ...
loading